У 2019 р. близько 3,7 млрд євро інвестовано у рекордні 4500 МВт потужностей відновлюваної електроенергетики в Україні

Чтв, 09/01/2020 - 10:30

   У 2019 р. близько 3,7 млрд євро інвестовано у рекордні 4500 МВт потужностей відновлюваної електроенергетики в Україні.

 

   Зокрема, минулого року введено:

 

-      3537 МВт СЕС (78,5%);

-      637 МВт ВЕС (14,1%);

-      243 МВт СЕСд (5,4%);

-      15 МВт мініГЕС (0,33%);

-      73 МВт потужностей із використанням біомаси/біогазу (1,6%).

 

   Завдяки інвестиціям, активності бізнесу, стимулам та освоєнню потенціалу цієї сфери за рік Україна піднялася на 8-е місце у рейтингу інвестиційної привабливості «зеленої» енергетики країн, що розвиваються. За рік до цього країна займала скромну 63-у сходинку. Такі дані офіційно оприлюднив «BloombergNEF».

   Також реалізовані проекти дозволили збільшити загальну потужність «чистої» електроенергетики в Україні у 3 рази, а саме – до 6,8 ГВт.

   «За останні 5 років загальна сума інвестицій у проекти "зеленої" електроенергетики склала майже 4,9 млрд євро!», - прокоментував директор Департаменту відновлюваних джерел енергії Держенергоефективності Юрій Шафаренко.

   Загалом, діючі 6,8 ГВт потужностей «чистої» енергетики дозволяють щорічно виробляти понад 8,4 млрд кВт*год електроенергії (біля 5,5% від загального виробництва) та забезпечувати електричною енергією понад 3,3  млн домогосподарств.

   "Крім того, завдяки проектам відновлюваної електроенергетики зменшуються шкідливі викиди в атмосферу, зокрема, на 9 200 000 тонн СО2 у рік, що можна порівняти із викидами майже 4,5 млн автомобілів", - прокоментував директор Департаменту відновлюваних джерел енергії Держенергоефективності Юрій Шафаренко.

   Водночас, у зв’язку із стрімким розвитком відновлюваної енергетики ведеться робота щодо вирішення питання балансування та впровадження систем акумулювання енергії, враховуючи світову практику.

   Нагадуємо, що вже у квітні 2020 р. заплановано перші аукціони, головна мета яких - здешевити вартість «чистої» енергії для споживачів та підвищити конкуренцію між інвесторами.

 

Управління комунікації та зв’язків з громадськістю